Verbinden van vraag en aanbod

Historie

Toen ik mijn eigen bedrijf ging opzetten in januari 2013, wist ik al snel hoe de naam zou zijn: Het Pakhuis voor onderwijsinnovatie.

Amsterdam, mijn geboorteplaats en woon-, en werkplaats staat vol mooie Pakhuizen. Als je langs de grachten loopt, voel je de rijke historie en ik krijg daar nog altijd levendige beelden bij. In en rond Pakhuizen was er altijd röring.  Er werd gehandeld, gelost, geladen, geruild. Ondernemerschap tierde er welig. Handelaren ontmoetten elkaar en ruilden uit met producten en ideeën. Dit idee had ik ook voor ogen met Het Pakhuis. Het Pakhuis voor onderwijsinnovatie; waar mensen samenkomen en samenwerken die passie hebben voor jonge mensen. Ze zijn bezig in of rond het onderwijs. Ze houden zich bezig met het helpen opgroeien, opvoeden en vormen van jonge mensen. Ze staan in verbinding met hun leerlingen en de wereld.

2 jaar later ontmoette ik Harriët Kollen, net zo bevlogen als ik. Inmiddels werken we samen in een maatschap binnen Het Pakhuis. We werken veel samen met vormgevers, filmers en andere onderwijsentrepreneurs.

Het Pakhuis wordt meer en meer een echt ontmoetingshuis en broedplaats voor ondernemende leraren, leerlingen, onderzoekers, wetenschappers, kunstenaars en adviseurs. Bij Het Pakhuis deel je kennis en ervaring, hier hoor je over nieuwe ontwikkelingen. En zoek je samen naar toepassing voor in de praktijk.

Wij van Het Pakhuis zien onderwijzen als een Kunst!
De Kunst van onderwijzen geven we vorm in de Pakhuis Academie.

 

Wat doen we?

Verbinden van vraag en aanbod, ontmoeten, inspireren, innoveren en onderwijs samen verder brengen. Het Pakhuis adviseert professionals die zich in en om het onderwijsveld bewegen. Van leerkracht tot directeur van ouder tot wethouder.

Waarom?

We wensen onze kinderen verwondering en verbeeldingskracht om in weg te duiken. We wensen ze de mooie dingen van het leven te zien maar ook kritisch te zijn en vragen te stellen. We wensen ze creativiteit voor het vinden van nieuwe oplossingen. We wensen ze doorzettingsvermogen.
We bieden een hand, een luisterend oor, geven een duwtje en ontsteken de vonk.

Hoe werken we?

Vanuit diepe betrokkenheid bij het kind heeft het Pakhuis visie en idee over wat het kind van onderwijsprofessionals nodig heeft. We begeleiden leerkrachten en schoolleiders bij hun professionele en organisatorische ontwikkelvragen. Onze advisering is creatief, vernieuwend en altijd op maat.

Het Pakhuis …

  1. faciliteert veranderingstrajecten
  2. coacht leerkracht en schoolleider
  3. onalledaagse oplossingen voor alledaagse schoolproblemen

Niks missen? Volg ons nu!